Paven: Gud kan ikke eksistere uden mennesket

Lagt på d. 14/06-17



Man må igen og igen tage sig til hovedet når man hører Pavens vanvittigt ubibelske og guds-forhånende udtalelser.

Tilbage i 2014 stadfæstede paven at, "Når vi læser om skabelsen i Første Mosebog,risikerer vi at forestille os at Gud er en magiker med en tryllestav der er i stand til at skabe alt. Men sådan er det ikke... Han skabte mennesket og lod dem udvikle sig ifølge de interne love som han gav dem hver især, så de kunne nå sin fuldendelse"1.

Nu er han igen fremme med sin forhånelse af Gud og sin ophøjelse af mennesket - en mekanisme der stammer fra Satan selv og udmunder i at menneskeheden bliver givet hen til vanære (Rom. 1:24-25) - en mekanisme der afslører at paven er antikristelig, og som mange ser, den bedste jordiske kandidat til at udvikle sig til den falske profet.

Han gylpede følgende ud af sit djævelske gab, under endnu en katekese til et generelt publikum:

Kære brødre og søstre, vi er aldrig alene. Vi kan være på afstand, fjendtlige, vi kan endda bekende os selv som værende "uden Gud". Men Jesu Kristi Evangelium viser os at Gud ikke kan bestå uden os: Han vil aldrig være Gud "uden mennesket"; Det er Ham, som ikke kan bestå uden os, og det er et stort mysterium! Gud kan ikke være Gud uden mennesket2.

Ifølge paven selv, er evolutionsteorien sand, og ifølge den teori - som den ser ud i dag, gik der 13 milliarder år før mennesket kom frem på scenen. Således havde Gud være Gud i 13 milliarder år uden mennesket.

Dernæst forklarer Bibelen at Gud er fra evighed af, uden begyndelse og ende, og da Han skabte Jorden, havde Han været Gud for evigt.

Dertil kommer at evangeliet om Jesus ikke handler om at Gud ikke kan eksistere uden os, men at Han direkte modsat måtte dø på grund af os, for at vi uden Ham ville forgå.

Paven sitrer af Antikrists ånd og taler som Antikrist utrolige ting imod Gud (Dan. 11:36). Det koger i ham som døde dyr i en heksekedel, at forbande og nedgøre Gud. Han er så dybt dæmoniseret at, så Satanisk i sit dybeste indre, at han, som sagt, er klodens ypperligste kandidat til at blive den falske profet, der leder hele verden i tilbedelse af Satan og hans søn Antikrist.

Paven lader til, i sin tro på katolsk tradition - udgået fra egen mund - som værende over Guds Ord, fuldstændigt at have glemt Guds tilkendegivelse af sig selv:


Tvært imod at være eksistens-afhængig af mennesket, så er det i Ham vi "lever og røres og er" (Apg. 17:28), "han holder alt levendes Sjæl i sin Hånd, alt Menneskekødets Ånd!" (Job. 12:10).

1 "Pope Francis says evolution is real and God is no wizard", The Washington Post, d. 28-10-2014
2 "General Audience, 07.06.2017", La Santa Sede, d. 06-07-2017
Kilde: press.vatican.va


Debat: Paven: Gud kan ikke eksistere uden mennesket

Skriv kommentar

Navn*
E-mail* (vises ikke)
Kommentar*

Relaterede nyhedsblogs

Den katolske kirke [67]; Paven [2];

Flere nyhedsblogs fra 2017